İncelemeler

Toyota Yaris ile Uzun Yol Deneyimim. (2015 Cvt)

Ekleyen Ersin Şahin

Not: Fotoğraf çekemediğim için internetteki paylaşıma açık fotoğraflardan gördüğüm yerleri göstermek amaçlı örnekler alınmıştır.

Uzun yol…

Kimine göre A noktasında B noktasına ulaşmak için sadece bir çizgi, kimine göre güzel bir tatilin başlangıcı, kimine göre ise tatilin ta kendisi.

Resim

Benim için ise uzun yol yapmak keyifli bir akşam yemeğinin ara sıcağı, pilavın üstündeki nohut ve dozunda ayarlanmış sucuğun baharatı gibidir. Varış noktasına varmadan da güzel şeyler yaşanabileceğinin kanıtıdır.

Ben ve eşim özel sektörde çalıştığımızdan her ikimizde sonuna kadar sömürülen plaza emekçilerindeniz. Mesaisiz haftamız, stressiz günümüz geçmez. Üstüne bir de İstanbul trafiğini ekleyince değmeyin sinir katsayımıza!!!Eve geliş 20:30, yemek ye çay iç 21:30 -22:00. Gece 00 olunca yat, sabah 06:00 da kargalarla beraber kalk.

Anlayacağınız özetle eşimle birbirimize günde sadece iki, hadi bilemediniz en fazla üç saat vakit ayırabiliyoruz.

İşte tam da burada yukarıda da bahsetmiş olduğum uzun yolun önemi benim için artmış oluyor.  Yollar uzadıkça sevdiğim insanla sohbet etmiş, sevdiğim hobimi araba kullanmayı gerçeleştirmiş, farklı yerler görmenin tadını alıyor olmuş oluyorum.

10 saatlik uzun yol tecrübesi bizim 5 iş günü sonunda kendimize ayrıdığımız saatin toplamına denk geliyor. Nasıl sevmeyeyim uzun yolu :)

Resim

Nihayet gün geldi çattı ve yıllık izinimiz başladı. Kişisel eksiklerimizi ve arabanın son kontrollerini de yaptıktan sonra benzinimizi tamamlayıp lastikleri kontrol edip yola koyulduk.

Lastiklere en son 32 psi basmıştım 31 psi ye düşmüş, hepsini 33 yaptım. İyiki de 33 yapmışım uzun yolda işimi rahatlattı.

Gideceğimiz yer Didim Antik Kentine çok yakın olduğundan navigasyona orayı işaretledim ve yukarıda paylaştığım rotayı izleyerek devam ettik.

Yola çıktığımızda navigasyon 6 saat ve 589 km gösteriyordu. 2 saat mola vererek 8 saatte varış noktasına ulaştık. Aracımın km saati kontağı kapattığımda 585 km gösteriyordu.

Balıkesir Bursa yolu üzerindeki İzmir otoban çalışması diye tahmin ettiğim noktaya kadar hızımı 110-120 km/s nin altına hiç düşürmedim. Hatta tam 45-50 dakikada 100 km lik yolu bitirdiğimi söyleyebilirim. Gidiş rotamızda hava/yol gayet elverişliydi.

Resim

Artık yolun yarısını çoktan geçmiş, Kırkağaç yol kenarındaki dizili kavunları gördükçe acıktığımızı hissetmeye başlamıştık :)

İş arkadaşım, grubumuz üyesi ve Colt kullanıcısı olan Arif’in önceden söyleyip tavsiye etmesi üzerine Akhisar çıkışındaki Kilogram adlı mekana direksiyonumuzu çevirdik ve burada 1 saati aşkım bir mola verdik. Bu mekanda 3 kişi karnımızı doyurduk, tatlımızı yedik çayımızı içtik ve 54 veya 56 TL gibi bir ücret ödedik. Aynı menüyü büyükşehirde yesek muhtemelen 80 TL gibi bir fiyat çıkacağına eminim.

Bu mekanın Köfteci Ramiz’in kuruluşu olduğunu da belirtmek gerekir. Fiyatların uygun olmasından kaynaklı Kilogram adlı mekanın yeni açıldığını düşünüyorum. (Mart 2017 de açılmış)

Resim

Karnımızı doyurduk ve yola çıktık. Tam ne güzel dümdüz gidiyoruz derken karşımıza meşhur Sabuncubeli yokuşu çıktı :) Hep haberlerde görürdüm ama kullanınca aslında yolun dikkatsiz şoförler yüzünden ne kadar da tehlikeli olduğunun farkına vardım ve güvenli bir şekilde bu rampayı tırmandıktan sonra inişe geçerek tekrardan düz yola devam ettik.

Gündüz seyehat ettiğimizden artık sıcaklarında iyice bastırmasından dolayı Söke Opet’de hem mola verdik hem de yakıt takviyesi yaptık. Söke Opet’e geldiğimde km saatim 524.5 km yi gösteriyordu. Yani varış noktamıza 1 saat gibi bir süremiz kalmıştı.

Söke’yi geçer geçmez Didim’e doğru ağaçların arasında tahminimce 20-25 km boyunca dümdüz ip gibi bir yoldan devam ettik. İşte o zaman İstanbul’dan uzaklaştığımı anladım. O yolda bir de bisiklet sürmek isterdim : )

Resim

Bu güzel yolu biraz geçtikten sonra yol sizi Akköy’e götürüyor. Akköy’den geçerken yolun üzerinde organik pazar gördük ve yanımıza biraz meyve aldık. Özellikle incirini çok beğendik.

Akköy’de verdiğimiz kısa moladan sonra Didim’e de kısa sürede ulaşmış olduk ve kontağımızı kapattık.  Kontağı kapattığımda km saati 585 km yi gösteriyordu.

Toplamda 585 km 8 saatlik yolculuğumuzun sonunda hiç yorulmamış, gayet konforlu bir yolculuk yapmıştık. Toyota Yaris’in konfor konusunda sınıfının beklentilerini yeterince karşıladığını söyleyebilirim. Özellikle koltuklarının rahatlığı çok hoşuma gidiyor.

Ses yalıtımında ise klasik b sınıfı diyebilirim. Ne çok iyi ne de kötü. Toyota Yaris’in bana göre tek eksiği cvt şanzumandan kaynaklı çok da seri olmayışı.

Peki Didim nasıl biryer?

Altınkum

Resim

İlk gün sadece gece dışarı çıkabildiğimizden etrafı fazla gözlemleyemedim fakat gece Altınkum aşırı kalabalıktı ve plajı da direk çarşıya bakıyordu. İşlek bir ana caddeden plaja girmek bana hiçkeyif vermediğinden ertesi gün ve sonraki günler burada denize girmemeye karar verdik. Altınkum’da sadece gece mekanlarda takılmak için gittik. Aşırı kalabalık olduğu için pek keyif almadık desem yeridir.

Didim ilçe merkezi ve çarşı

Didim’de caddeler ve sokaklar birbirine çok benziyor fakat kalabalık olmasına rağmen cadde ve sokaklarda kesinlikle çöp görmedim. Herşey çok düzenli geldi bana. Tek sıkıntı tatil sezonunda bol gurbetçi ve buna bağlı olarak trafik kurallarına uymayan / uyum sağlayamayan şoförlerdi.

Cennetkoy Plajı

Resim

Bu koya gitmek için ilçe merkezinden biraz uzaklaşıyorsunuz. Araba ile 15 dk gibi bir sürede plaja ulaşmanız mümkün. Girdiğim iki plaj arasında en beğendiğim burası oldu. Su çok temiz fakat bir o kadar da tuzlu. Plaja araçla gitmek için ana yoldan çıkıp aşırı bozuk bir yola girmeniz gerekiyor. Arabanızı seviyorsanız bu yolda 10 km hız bile araca zarar verebilir. L200, Hilux gibi araçlardan aşağısı için kesinlikle araca zarar verebilecek bir yoldu. Çokşükür sağ salim ve sabırla yolu tamamladık :) Koyun bir kısmı özel lojmanlara baktığından lojman yolu asfaltlı fakat o yolu kullanmanız yasak, sadece lojman sakinleri kullanabiliyor bir de benim gibi ikinci defa gidip orayı keşfedenler gizlice kullanıyor :)

3 No’lu plaj / 3. Plaj

Didim’de en çok rağbet gören plaj sanırım burası çünkü merkeze en yakın plaj ve oldukça kalabalıktı. Deniz ve plaj adım başı tatilci kaynıyordu. Cennetkoy plajı kadar güzel olmasa da deniz temiz ve yüzmesi keyifliydi.

Apollon Tapınağı

Resim

Didim ilçe merkezine oldukça yakın ve buraya kadar gelmişken görünmesi gereken bir antik kent. Antik kent içinde 7 adet kuyu var fakat kullanım amacı anlaşılmamış. Bana göre kurban vermek için kullanılan kuyulardan olabilir. Antikkent Didim tapınağı, Medusa Tapıağı ve Kehanet Tapınağı olarak da adlandırılmakta.

Bafa Gölü

Didim merkeze sadece yarım saat uzaklıkta olan bu göle kesinlikle gitmelisiniz. Havası ve manzarası çok güzel. Sadece bir bardak çay içmek için bile gidilebilir.

… ve kaçınılmaz son İstanbul’a dönüş.

Resim

İstanbul’a dönerken maalesef aracımı o kadar keyifli kullanamadım. Manisa’dan sonra neredeyse körfeze kadar devamlı olarak çok şiddetli bir rüzgar vardı. Bu sebeple 120km/s hızı hiç geçemedim, araç güven vermedi. Benimle beraber yoldaki hiçbir b sınıfı araç hız yapamaz hale geldi ama üst segment araçlar bu rüzgardan hiç etkilenmiyordu.

Rüzgar haricinde cvt şanzumanın verdiği kaybı saymazsak genel olarak Toyota Yaris beni tatmin etti. Koltukların rahatlığı, direksiyonun ergonomosi ve sürüş konforu gayet tatmin edici. Yaz günü kliması da oldukça başarılıydı.

Yakıt tüketimine gelecek olursak sadece gidişi hesapladım. Ortalama 100km/s hız ile 5.25 Lt yakıt tüketimim oldu.

Toyota Yaris’i kimler almalı.

a- Bekarlar
b- Çocuksuz çiftler
c- Tek çocuklu aileler
d- Bebek arabasını bırakmış iki çocuklu aileler (uzun yol hariç)
e- Çoluğunu çocuğunu evlendirmiş karı koca yaşayan yetişkinler, emekliler.
f- Performans ile işim olmaz diyenler

Toyota Yaris’i kimler almamalı.

a- Kalabalık aileler
b- Uzun yol performanslı sürüşlerden keyif almayı sevenler
c- Önceki  aracı da b sınıfı olanlar (otomobil tutkunu iseniz ikinci bir b sınıfı araç kısa sürede sizi doyuma ulaştıracak ve gözünüz üst segment araçlara kayacaktır)
d- Yaksın ama bassın ağa diyenler, ara hızlanmaları sevenler.

Yorumlar için tıklayınız.

Editör Hakkında

Ersin Şahin

1983 doğumluyum. Özel bir finans sektöründe çalışmaktayım. Otomobil tutkum 2010 model cz3 aldığımda Japon otomobilleriyle tanışmamdan sonra başladı. “Motorhead till death, Thrash till death”